Monday, August 31, 2009

KeBAhAgIAaN

hmmm...hidup ni ada manis...ada pahit...apa2 pun..kita kena terima..kalau x..hati kita yang akan sakit...sekarang..aku rasa ak sedang bahagia and happy dengan hidup aku..tapi..aku takut..takut kebahagiaan tu hanya sementara..aku takut kehilangan sumber kebahagiaan tu...nak buat macam mne kan..kita hanya seorang hamba yang ditugaskan untuk menerima segala ujian dalam hidup ni..nak xnak tetap kena redha..bagi aku ape yang paling penting untuk kita menjadi insan yang kuat dalam dunia ni adalah family..aku rasa kalau bukan sebab sokongan diorang..aku xkan berjaya smpai tahap ni..hehe..tapi degree x tamat lagi..aku kagum pada org2 yang berjaya sebab diri sendiri..mmgla ak nak berjaya pun untuk kepentingan diri sendiri..tapi kalau tanpa sokongan keluarga..aku takkan dapat pergi sejauh ni..ada orang..macam akula..hadapi dugaan dengan sokongan keluarga...then..masalah akan selesai pelahan-lahan..tapi ada juga keluarga sendiri yang menjadi dugaan tersebut...kalau x kuat habisla...tu yang ade sampai terpesong dari jalan yang lurus..sebab takde sokongan..kalau ada semngat untuk diri sendiri and tak mengalah pada dugaan tu..dia akan terus bejalan ke arah jalan yang lurus tu...tanpa menoleh ke belakang..kesimpulannya..semua manusia dalam dunia ni ada dugaan masing2..cuma jenis je lain2...sebab tu kita kena bersyukur..kita tak boleh iri hati dengan kesenangan orang..sebab kita hanya nampak kesengan tanpa melihat pada kesusahan dan dugaan yang dihadapi olehnya...sebaliknya kita ada kesengan yang mungkin lebih baik dari dia yang kita tak perasan..so..bersyukurlah wahai saudara2 ku...peringatan untuk diriku juga..

HAmba yang redha...

1 comment:

  1. as salam. betul betul betul. fain setuju sgt. kte hny dpt lihat kesenangan org saje, tp xpernah tahu pun kesukaran yg die hadapi. sbb die xnk menyusahkn sume org. kebahagiaan sama je dgn kesenangan, segala yg kte dpt ddunia ini hnyalah sementara. sampai masa mestilah dpulangkan kembali. syukran utk peringatan :)

    ReplyDelete

Thank You. Glad to see you again in the future. :)

Followers

NetworkBlog

jomblogwalking

blogwalking..