Monday, April 25, 2011

Les' Copaque vs Animonsta

Assalamualaikum..w.b.t..

Kalau sebut pasal les' copaque mesti semua orang dah tau kan..sebuah company yang menghasilkan satu siri animasi yang telah meletup di Malaysia..mereka telah berjaya menghasilkan karya animasi 3D yang menjadi idola kepada kanak-kanak di Malaysia iaitu "UPIN & IPIN". Memang sangat membanggakan bila ada anak-anak muda yang dapat menghasilkan karya yang bermutu setaraf dengan produk antarabangsa..bukan itu sahaja..mereka juga banyak menyelitkan unsur-unsur agama islam dalam animasi tersebut..


Hah..bile sebut lak "Animonsta"..korang tau x ape bende nih..haa..sy pun baru je tau..tadi baru lepas tengok animasi 3D terbaru iaitu..."Boboi Boy"!!nila animasi terbaru yang dihasilkan oleh company animonsta..bila kita bandingkan antara UPIN & IPIN dan BOboi Boy..ada banyak persamaan..konsepnye lebih kurang sama je..nak tau kenapa??berdasarkan dari beberapa artikel y sy baca..staff2 dari animonsta ni adalah bekas staff dari les copaque..mereka keluar dari les copaque dan tubuhkan company baru iaitu Animonsta..tapi tak tahu pula kenapa..Nampaknya akan ada persaingan di antara mereka nnti..Bagus juga tu..barulah ada kepelbagaian..xdela kita nak tengok UPIN & IPIN je kan..

Menarik gakla Boboi Boy nih..animasi ni tentang boboi boy dan sahabat2 nya yang ada kuasa superhero..sesuai untuk budak2 sekarang yang suka tengok kisah-kisah superhero di telivisyen..Agak-agak boboi boy nih boleh tandingi UPIN & IPIN x??

apa-apa pun saya memang tabik dengan dua company nih..Bangga sangat2 ngan korg!!(macamla dorg baca blog aku nih.hahaha..)moga segala usaha yang mereka buat dirahmati dan diberkati Allah.. amin2..


P/S: sebenarnye saya suka sangat2 dengan animasi 3D ni..ade gak angan2 nak cipta character sendiri..klau boleh nak pegi jauh dalam bidang ni..tapi hancuss..xde bakat..buat projek dlu pn x sempat nak siap..^^"..insya'Allah..klau diizinkan sy akan cuba juga pda masa akan dtg..


3 comments:

  1. seronoknya tengok industri animasi kreatif malaysia sedang berkembang...

    ReplyDelete
  2. I definitely recommend this free job placement website,
    it helped me with contacting employers, dressing up
    my resume and setting up interviews.

    Also visit my web site :: Cheap jordans online

    ReplyDelete

Thank You. Glad to see you again in the future. :)

Followers

NetworkBlog

jomblogwalking

blogwalking..