Thursday, August 11, 2011

MakhLuK PeLiK

Hai semua..pernah jumpa tak makhluk2 pelik yang korang tak penah nampak sebelum ni?kadang2 ada yang mempertikaikan kewujudan makhluk2 pelik ni dan mengaitkannya dengan benda hidup..contohnya makhluk kat bawah ni..korang mesti penah dengar kan sumpahan seorang anak yang derhaka..
dia telah disumpah dan jadila macam makhluk yang kat atas ni..haha..mula2 dulu saya pun tertipu..sebenarnye makhluk Allah ni adalah sejenis ikan pari yang di gelar guitar fish..memandai je dorang reka cerita kan..

kat bawah ni gambar2 lain guitar fish..








haa..yang macam mata tu sebenarnya saluran pernafasan dia...dan y mcm mulut tu mmg mulut kot..mata dia kat belah atas..macam ikan pari biasa la..cuma bahagian y nampak cam muka ni kat bahagian bawah..

kat bawah ni ade macam2 ikan pelik..jom kita tengok...

macam sotong je kulit ikan nih..tapi tak tau ape jenis ikan ni..




ni pulak ialah Oarfish..dari jenis lampriform fish..
panjang betul..

err..seram neh!..ikan ni pulak  dari spesis jerung..ikan ni duk 2000 kaki atau lebih dari aras laut..payah nak jumpa..manusia pun xboleh pergi tempat dorang sebab dalam sangat..

ikan ni pulak..bukan setakat ugly..agak smelly la jugak sebab dia ada chemical compound TMAO..saya pn tak tau ape dia TMAO tuh..


eh..ni spesis ikan ke?saya pn tak tau..yang penting..dia sangat pelik..macam watak dalam citer katun lak..

yang ni pulak macam ikan pari..tapi xtaula ape jenisnya..yang pasti..ikan ni dijual di china untuk dijadikan makanan kat restoran2 kat sana..ehe..pelik je nk makan..


hoo..seram nih!!ade ke yang berani makan?macam piranha pun ada...tapi tak tau..

unidentified,mutated fish..
yang ni pun pelik..


ada jugak ikan yang lutsinar ek..ingatkan obor2 je..ikan ni dijumpai di laut dalam california.ikan ni pn duk laut dalam..dia mungkin sesat kat permukaan macam ikan jerung kat atas tadi..

ini adalah chimaera fish.ikan ni xde tulang cam ikan lain..dia ada rawan je..dia guna belalai panjang kat depan tu untuk scan mangsa dekat dasar laut..sebab tu la ia dipanggil..The fish detector..


banyak lagi makhluk pelik2 kat luar sana..nantikan post2 akan datang ye..^_^




3 comments:

  1. banyaknya jenis ikan pelik2.nice info

    ReplyDelete
  2. as salam. pernah dgr juga cerita tu masa zmn budak2 dulu. masyaAllah terpegun tgk ikan2 tu. rasa sedih pun ada. mereka itu makhluk2 allah. tidak allah menjadikan segala yg dibumi & dilangit dgn sia-sia. ia bukanlah sumpahan. Dia Maha Kuasa & segalanya akan terjadi apabila dikehendaki. semata-mata utk manusia berfikir mengenai tanda2 & bukti2 kebesarannya.

    ReplyDelete
  3. If, pursuing the Test, low tension is found, it will certainly
    be which the answer to actually your car not performing up towards the mark.
    Also, make out if families can experience the belch relay test.
    Uptime was actually and continuing is northward of 99%. Since i think you
    get your picture.

    Here is my blog post ... software games - http://www.dummy.com -

    ReplyDelete

Thank You. Glad to see you again in the future. :)

Followers

NetworkBlog

jomblogwalking

blogwalking..