Saturday, January 3, 2015

Muslimah kah aku?

Aku mungkin tampak muslimah pada matamu,
Tapi tidak bermakna aku benar-benar solehah.
Aku mungkin tampak bersungguh-sungguh mengejar mujahadah,
Tapi tidak bermakna aku bisa mengekalkan istiqamah.
Aku mungkin tampak seakan-akan bidadari Jannah,
Tapi tidak bermakna aku benar-benar menurut syariah.
Kerana aku yang kau lihat hanyalah sekadar pandangan,
Bukan sebenar-benar kenyataan.
Aku yang kau lihat hanyalah insan yang lemah,
Bukan segagah bekalan kudrah.
Aku perlukan pimpinan,
Bukan sindiran.
Aku butuhkan pautan,
Bukan kayu yang berjatuhan.
Aku butuhkan dorongan,
Bukan perlian yang menyatakan simpati dari apa-apa yang ku tuliskan.
Bantu aku. Aku masih rapuh.
Ya Rabb

No comments:

Post a Comment

Thank You. Glad to see you again in the future. :)

Followers

NetworkBlog

jomblogwalking

blogwalking..