Sunday, July 29, 2012

Apa itu Pokok Yahudi?

Assalamualaikum.w.b.t..

      tak lama dulu saya ada terbaca kisah pokok yahudi ni di mana suatu saat nanti islam akan bangkit kembali. Ketika peperangan orang-orang yahudi semuanya ketakutan dan bersembunyi di balik pokok-pokok dan batu. Ketika itu mereka tidak lagi boleh bersembunyi kerana dengan izin Allah pokok-pokok dan batu-batu tersebut akan memberitahu kepada tentera2 islam tentang yahudi yang bersembunyi di sebaliknya. akan tetapi ada sejenis pokok yang tidak melakukan hal yang sama. Ia hanya berdiam diri ketika yahudi berlindung disebaliknya. pokok itu dipanggil pokok yahudi.

       Berdasarkan hadis Nabi Muhammad SAW yang diriwayatkan oleh Imam Bukhari, Muslim dan al-Tirmizi bermaksud :


 " Tidaklah akan berlakunya qiamat, sehingga kau muslimin memerangi kaum yahudi sehingga kaum yahudi itu bersembunyi disebalik batu dan pohon kayu, lalu batu dan pohon kayu itu berkata, " Hai orang islam, inilah orang yahudi di belakang saya. Kemarilah! Dan bunuhlah ia!" kecuali pohon gharqad(semacam pohon yang berduri), kerana sesungguhnya pohon ini adalah dari pohon yahudi(oleh sebab itu ia melindunginya)".

      selama ni saya tertanya-tanya macam mana agaknya rupa pohon yahudi ni?Alhamdulillah pagi ni ada rakan facebook yang share kan gambar di bawah ni.

 

      macam tu rupanya pokok yahudi ni.Siapa dah tengok rakaman upacara perasmian Sukan Olimpik London baru-baru ni? Agak konfius kenapa tiba-tiba ada orang keluar dari pokok yang diletakkan atas bukit tu, ramai pulak tu...

Rupanya pokok tu lah pokok Yahudi berdasarkan hadis Rasulullah s.a.w. !

Dan yang keluar tu nak tunjukkan mereka selamatkan diri dari mati dibunuh sebenarnya. Kita tengok kena faham, bukan sekadar tengok. Dan banyak lagi unsur Yahudi, Freemason dan Illuminuti ditonjolkan dalam upacara perasmian tu. Belum termasuk logo mata satu lagi.

Faham-fahamlah kenapa ia diadakan pada bulan Ramadhan ye. Musuh Islam memang licik dan halus. Lindungi kami ya Allah.. Amin

      kalau nak tgk video perasmian tu klik link ni  perasmian olympic london 2012.

      Pada ketika ini, orang-orang Yahudi sedang giat menanam pokok Gharqad secara berleluasa di Negara Haram Israel sebagai suatu persediaan menghadapi tentera Islam pada akhir zaman. Ini juga bermakna bahawa orang Yahudi sebenarnya memang tahu dan sedar tentang kebenaran Islam dan kebenaran hadis nabi saw. Keegoaan dan sikap bongkak mereka menyebabkan mereka tidak menerima ajaran Islam, sebaliknya terus berusaha memerangi umat Islam dari sepanjang masa.

 

      Ramai juga yang bertanya tentang bagaimanakah rupa pokok Gharqad. Ada yang menyatakan bahawa ia pokok Krismas, dan ada pula yang menyatakan bahawa ia pokok Rhu, pokok Kaktus dan sebagainya. Gambar pokok Gharqad yang dipapar di sini insya Allah akan dapat menyelesaikan kekeliruan tentang gambaran pokok Gharqad. Dan yang pastinya pokok Gharqad tidak sesuai dengan iklim di Malaysia dan ia tidak tumbuh di tempat kita.

 

       Di dalam laman web JewishNational Fund, terdapat maklumat di mana kerajaan Israel menyediakan satu dana khas untuk penanaman pokok. Dana kebangsaan khas ini bertujuan untuk menghijaukan bumi dan tujuan paling utama adalah mencari tanah untuk puak-puak Yahudi ini tinggal.

      Laman ini juga menyatakan mereka telah berjaya menanam sebanyak 220 juta pokok dan projek-projek lain. Penanaman pokok Gharqad ini adalah satu dari agenda kempen menghijaukan bumi ini dan kempen ini berkumandang di seluruh dunia bagi mengaburi agenda mereka di Palestin.

Kempen Kerajaan haram Israel "Projek Menghijaukan bumi" (kononnya la kan)
 sekian..

6 comments:

  1. nice info...baru la sy tahu kenapa pokok mcm ni jadi salah satu prop dalam upacara perasmian sukan olimpik...

    ReplyDelete
  2. btl tu shah..banyk lagi agenda illuminati dalam perasmian olimpik tu..mascot y semacam dajjal dan lampu y berbentuk segitiga pyramid simbol illuminati..

    ReplyDelete
  3. sebenarnya yahudi ni takut dgn org Islam kan?sbb tu dia buat macam2 yg bertentangan seperti dlm al-Quran yg mana akhirnya di akhir zaman akan berlaku sedemikian gak..konon2nya yahudi ni nak lawan Qada' dan Qadar Allah...wallahu'alam.. semoga Allah melindungi umat Islam di dunia ini.Amin..

    ReplyDelete
  4. amin..betul tu unnie.org yahudi takot dgn org islam sebab tu mreka nak buat persediaan awal2.walhal dah tau pn islam tetap akan bangkit nanti.dah tahu kebenaran islam tapi masih buta hati untuk menerimanya..

    ReplyDelete
  5. Everything said was actually very reasonable. However,
    what about this? suppose you wrote a catchier title?
    I am not saying your content is not solid., but suppose you added a headline that
    makes people want more? I mean "Apa itu Pokok Yahudi?" is a little vanilla.

    You might look at Yahoo's front page and note how they write news titles to get viewers to click. You might add a video or a related picture or two to get people excited about everything've
    got to say. In my opinion, it would make your posts a little livelier.
    Also visit my site Impotence

    ReplyDelete
    Replies
    1. thank you for ur opinion.i will make it better.. :)

      Delete

Thank You. Glad to see you again in the future. :)

Followers

NetworkBlog

jomblogwalking

blogwalking..